Naša dvanaestodnevna obuka pomoći će vam da steknete neophodna znanja i veštine koje su potrebne za izradu izveštaja o proveri/reviziji bezbednosti saobraćaja. Uz pomoć vrhunskih stručnjaka sa dugogodišnjim iskustvom u bezbednosti saobraćaja i vršenju provera/revizija imaćete priliku i da se upoznate sa procesom realizacije revizije/provere kroz teorijska znanja i konkretne primere iz prakse. Naši stručnjaci pomoći će vam da stavite „naočare bezbednosti saobraćaja“ i da bolje i brže sagledate sve nedostatke bezbednosti puta, bilo postojećeg ili projekta.
Kome je namenjena obuka?
Zašto se opredeliti za nas?
Imamo dobitni tim, koji će vam kvalitetno preneti znanja i veštine potrebne za polaganje ispita znanja i dobijanje licence, kao i za samostalni rad.
Pored teorijskog iskustva posedujemo i praktično iskustvo u realizaciji revizija i provera.
Zato što smo mi pioniri primene provera i revizija u Srbiji i zato što smo učestvovali u uspostavljanju sistema revizije i provere bezbednosti saobraćaja u Srbiji i regionu.
Šta polaznici dobijaju nakon završene obuke?
Imperativ kojem težimo u sprovođenju obuke je na kvalitetu, efikasnosti i prenetim specifičnim znanjima iz oblasti revizije i provere bezbednosti saobraćaja sa različitih meridijana u svetu.
Cilj nam je da budući revizori i proveravači bezbednosti saobraćaja budu u potpunosti osposobljeni za sprovođenje ovih alata, konkurentni i prepoznatljivi u oblasti bezbednosti saobraćaja u Srbiji a i šire.
Licenca za revizora i proveravača, je samo kruna stečenog znanja na obuci i biće dokaz spremnosti za samostalan rad u praksi.
Revizori i proveravači koji kod nas završe obuku imaju ekskluzivan pristup učlanjenju u Udruženje revizora bezbednosti saobraćaja Srbije i pravo/obavezu da svojim iskustvom učestvuju u izradi narednih verzija publikacija koje objavljujemo iz domena revizije/provere
Naši Predavači
Predavači koje angažujemo poseduju značajno iskustvo u domenu sprovođenja savremenih alata za unapređenje bezbednosti puta, a neki su učestvovali u utemeljenju revizija i provera bezbednosti saobraćaja u našoj zemlji, pa čak i u definisanju najzastupljenijeg međunarodnog modela po kome se danas sprovode provere i revizije.
Naš tim je tvorac većeg broja nacionalnih, regionalnih ali i internacionalnih priručnika i uputstava za sprovođenje revizija i provera, a među najznačajnije se ubrajaju: „Praktični vodič za revizore i proverivače bezbednosti puta“ koji je podržan od PIARC-a (međunarodnog udruženja putara) i publikacije za SEETO i TRACECA.
Formiranjem ovakvog tima predavača smo želeli da osiguramo prenošenje specifičnih i potrebnih znanja i iskustava “iz prve ruke” u oblasti koja zahteva kontinualno usavršavanje i primenu različitih tehnika za smanjenje broja i posledica saobraćajnih nezgoda. Princip, odnosno moto kojim se rukovodimo je “samo najbolji tim garantuje uspeh” što u značajnoj meri pomera dosadašnju praksu kada je reč o oblasti bezbednosti saobraćaja u Srbiji.
Navedeno možemo da potvrdimo stručnošću i referencama našeg angažovanog nastavnog i tehničkog osoblja. Nastavni kadar sastoji se od doktora nauka iz oblasti drumskog saobraćaja, kao i uže stručne oblasti bezbednost drumskog saobraćaja i različitih povezanih oblasti za dati predmet obuke (putevi i saobraćajnice, primenjena metrologija, saobraćajna psihologija itd.) koji su svoje akademsko zvanje potvrdili u praksi.
dr Dejan Jovanov
Stručnjak za bezbednost saobraćaja sa preko 25 godinom iskustva u oblasti bezbednosti saobraćaja.
Njegovo teorijsko znanje uključuje doktorat iz oblasti bezbednosti saobraćaja, a praktično više od 12 godina permanentnog učešća u različitim međunarodnim projektima. Zaposlen je kao profesor u „Tehnikum Taurunum“ – Visokoj inženjerskoj školi strukovnih studija u Beogradu i kao savetnik u AMSS-CMV. Bio je zaposlen u JP „Putevi Srbije“ gde je uspostavio prvo odeljenje za bezbednost saobraćaja i učestvovao u izradi i usvajanju Politike i Strategije bezbednosti saobraćaja preduzeća, kao i u izradi prvih izveštaja revizije i provere bezbednosti saobraćaja u zemlji i regionu. Predsednik je nadzornog odbora „Udruženja revizora bezbednosti saobraćaja Srbije“. U svojoj karijeri, kao član različitih projekata, radio je u 19 zemalja. Poseduje dobro znanje o stanju sistema bezbednosti saobraćaja u EU (bivši SEETO, a sada TREATY), Aziji (TRACECA) i Africi (MENA). Čest je gost-predavač na sastancima UNECE i Svetske banke koji se odnose na bezbednost saobraćaja. Jedan je od inicijatora izrade i autor „Praktičnog vodiča za revizore i proveravače bezbednosti puta“, koji je podržan od strane PIARC-a, kao i većeg broja priručnika za revizije i provere.
Doc. dr Dragoslav Kukić
Stručnjak za bezbednost saobraćaja sa preko 20 godina iskustva u oblasti bezbednosti saobraćaja.
Njegov rad na doktorskim studijama bio je usmeren ka razvoju modela za ocenu rizika stradanja u saobraćaju. Prethodno je bio zaposlen u MUP-Upravi saobraćajne policije i Agenciji za bezbednost saobraćaja gde je bio rukovodilac Sektora za istraživanja i gde je između ostalog učestovao u razvoju jedinstvene baze podataka o obeležjima bezbednosti saobraćaja, prve baze takve vrste u ovom delu Evrope. Od 2016. godine radi kao direktor Istraživačko razvojnog centra AMSS-CMV. Bio je vođa tima u projektu izrade programa za obrazovanje i obuku revizora i proveravača bezbednosti saobraćaja u Republici Srbiji i projektu razvoja metodologije za procenu uticaja puta na bezbednost saobraćaja, upravljanje bezbednošću saobraćaja na mreži puteva i mapiranje rizika. Jedan je od autora Priručnika za revizore i proveravače bezbednosti saobraćaja na putevima, koji je podržan od strane PIARC-a. Učestvovao je u projektima bezbednosti saobraćaja koje je finansirala EU i Svetska banka u Evropi (bivši SEETO, a sada TREATY), u zemljama istočno-evropskog partnerstva (EaP) i Aziji (TRACECA).
Filip Trajković
Filip Trajković je saobraćajni inženjer sa 15 godina iskustva u oblasti revizije i provere bezbednosti saobraćaja.
Trenutno radi kao inženjer specijalista za bezbednost saobraćaja na više međunarodnih projekata vezanih za pružanja tehničke pomoći državnim i gradskim upravama u implementaciji i sprovođenju programa unapređenja bezbednosti saobraćaja i sprovođenju Direktive EC 96/2008. Predsednik je „Udruženja revizora bezbednosti saobraćaja Srbije“ od 2017. godine i licencirani je član Inženjerske Komore Srbije.
Poseduje profesionalni sertifikat za revizora bezbednosti saobraćaja izdat od strane Univerziteta u Dablinu, Građevinski fakultet, Republika Irska (PT (T178)). Radio je u gotovo svim zemljama Balkana, kao i zemljama Istočne Evrope i južne Azije. Jedan je od Autora „Praktičnog vodiča za revizore i proveravače bezbednosti puta“, podržanog od strane PIARC-a. Takođe je jedan od autora Vodiča za sprovođenje Revizije i Provere bezbednosti saobraćaja u gradovima, izrađenog za potrebe grada Beograda.
Mladen Vidaković
Diplomirani građevinski inženjer sa 35 godinom iskustva u projektovanju saobraćajnica.
Osnovna iskustva i početne profesionalne reference u projektovanju saobraćajnica najvišeg ranga stekao je u Institutu za puteve gde je bio zaposlen nepunih 10 godina. Narednih 6 godina je kao „frilenser“ učestvovao u izradi projekata značajnih infrastrukturnih objkata u zemlji i regionu. Poslednjih 15 godina zaposlen je u preduzeću „MV PUTPROJEKT“ kao rukovodilac projektovanja i odgovorni projektant saobraćajnica. Učestvovao je u izradi brojnih projekata novogradnje, rehabilitacije i rekonstrukcije državnih puteva, kao i projekata poboljšanja opasnih mesta (crnih tačaka) na državnim putevima Republike Srbije.
Bio je angažovan kao odgovorni projektant na velikim infrastrukturnim projektima u BiH. Od 2015. godine aktivno učestvuje u realizaciji projekata nezavisnih ocena uticaja puta na nastanak saobraćajnih nezgoda sa poginulim licima, provere bezbednosti saobraćaja (RSI) i revizije bezbednosti saobraćaja (RSA).
mr Borivoje Aleksić
Saobraćajni inženjer sa više od 35 godina radnog iskustva iz oblasti saobraćajnih studija, studija opravdanosti izgradnje puteva, saobraćajnog projektovanja, putne informatike i bezbednosti saobraćaja.
Zaposlen ja na mestu direktora preduzeća „S Projekt“ iz Beograda. Vanredni je član Inženjerske akademije Srbije. Bio je zaposlen 25 godina u Institutu za puteve iz Beograda, na mestu šefa odeljenja za Studije vangradskih mreža, saobraćajna istraživanja i putnu informatiku, kao i rukovodilac naučne oblasti upravljanje putevima. Kao autor ili saradnik, učestvovao je u izradi više od 100 studija opravdanosti i saobraćajnih studija. Pored poslova odgovornog projektanta projekata saobraćaja i saobraćajne signalizacije, poslova vršioca tehničke kontrole projekata i odgovornog nadzornog organa, autor je metodologije za formiranje i praćenje osnovne baze podataka o državnim putevima Republike Srbije. Rukovodilac je stručnog tima za ažuriranje Referentnog sistema mreže državnih puteva Republike Srbije i stručnog tima za izradu Referentnog sistema mreže ulica i opštinskih puteva na području grada Beograda. Od 2012. godine permanentno se bavi poslovima provera bezbednosti saobraćaja (RSI) i nezavisnim ocenama uticaja puta na nastanak saobraćajnih nezgoda.
Dragana Nojković
Saobraćajni inženjer sa preko 10 godina iskustva u oblasti bezbednosti saobraćaja.
Ima široko iskustvo u oblasti revizije i provere bezbednosti saobraćaja na međunarodnom (Republika Severna Makedonija, Bosna i Hercegovina) i domaćem terenu (uključujući državnu i lokalnu putnu mrežu u Republici Srbiji).
Učestvovala je u projektima izrade programa i priručnika za stručno osposobljavanje i usavršavanje revizora i proveravača u Republici Srbiji, kao i na izradi priručnika za praktičnu primenu alata za unapređenje bezbednosti lokalne putne infrastrukture u Republici Severnoj Makedoniji. Licencirani je revizor i proveravač bezbednosti saobraćaja, a u AMSS-CMV je zaposlena od 2016. godine, gde radi na različitim projektima i studijama bezbednosti saobraćaja.
Gostujući predavači po pozivu
dr Eva M. Eichinger-Vill
Poseduje iskustvo dugo više od 25 godina u bezbednosti saobraćaja i pouzdanosti u inženjerstvu, kao i u upravljanju sredstvima i opremom puteva. Studirala je Beču i Kopenhagenu, kao i u Ostinu i Berkliju, SAD. Doktorirala je građevinsko inženjerstvo na Tehnološkom fakultetu Univerziteta u Beču.
Eva trenutno predaje “Inženjerstvo u bezbednosti saobraćaja” i “Politiku bezbednosti saobraćaja” na Tehnološkom fakultetu Univerziteta u Gracu, a predaje i “Ocenjivanje (“Pouzdanost”-i) postojećih građevinskih objekata/struktura” na Fakultetu primenjenih nauka Univerziteta u Beču. Uz to, ona obučava buduće revizore i proveravače bezbednosti saobraćaja, a zamenik je predsedavajućeg Odbora za sertifikovanje RSA/RSI pri austrijskoj Asocijaciji za istraživanje u oblasti puteva, železnice i transporta. Kao Generalni sekretar Austrijskog fonda za bezbednost saobraćaja pri Federalnom ministarstvu Austrije za saobraćaj, inovacije i tehnologiju bila je zadužena za razvoj, primenu i praćenje Programa bezbednosti saobraćaja u Austriji, kao i za implementaciju sistema upravljanja nemenjenih bezbednosti infrastrukture (RSA, RSI, BSM, NSM). Izradila je model obuke o RSA/RSI, kao i uputstva za sertifikovanje u oblasti RSA/RSI u Austriji. Uz to, bila je Načelnik radne grupe obrazovane od strane Vlade Austrije za implementaciju centralne baze podataka o saobraćajnim nezgodama i austrijske Opservatorije za bezbednost saobraćaja, zajedno sa Ministarstvom unutrašnjih poslova i austrijskom Policijom.
Lutz Stefan Pfeiffer
Viši stručnjak za bezbednost saobraćaja i stručnjak za projektovanje auto-puteva, sa više od 35 godine iskustva u projektovanju puteva i bezbednosti saobraćaja. Završio je studije na Fakultetu za saobraćajno inženjerstvo Univerziteta u Drezdenu, 1988. godine, sa diplomom građevinskog inženjera (dipl. ing. – specijalizovan za projektovanje puteva i mostova).
Učestvovao je u obukama za revizore bezbednosti saobraćaja na Univerzitetu u Vajmaru, 2003. godine (obuka za revizore za međugradske puteve i auto-puteve) i na Univerzitetu u Vupertalu, 2010. godine (obuka za revizore za naseljena mesta). U skladu s tim je zvanično registrovan kao ovlašćeni revizor od strane nemačkog Federalnog instituta za auto-puteve (BASt).
Učestvovao je na više od 300 revizija bezbednosti saobraćaja u Nemačkoj i u inostranstvu, Bio je predavač na nekoliko obuka za reviziju/proveru bezbednosti saobraćaja (uključujući izradu priručnika za reviziju bezbednosti saobraćaja, nastavni plan i program obuka, same obuke i sertifikovanje predavača i implementaciju sistema), na primer u Vijetnamu, Koreji, Rumuniji, Zapadnom Balkanu, Kazahstanu, Egiptu.
Radio je u Nemačkoj, na nekoliko radnih mesta kao inženjer-projektant, rukovodilac timova projektanata i njihovih ogranaka, kao lice za kontrolu kvaliteta i stručnjak za bezbednost saobraćaja. Član je radne grupe pri “Nemačkoj asocijaciji za istraživanja u oblasti puteva i saobraćaja” (FGSV), a samim tim je i ko-autor tih priručnika.
Pored navedenih stručnjaka sprovođenje obuke će biti ojačano učešćem drugih međunarodnih i domaćih stručnjaka saobraćajne, građevinske i struka drugih profila, sve u zavisnosti od potreba, tematskih oblasti, kako u fazi osposobljavanja tako i u fazama usavršavanja revizora i proveravača.
Samo najbolji tim garantuje uspeh!
Revizija i provera bezbednosti saobraćaja
Revizija projekata puta sa aspekta bezbednosnih karakteristika puta
je nezavisna, formalna i sistematska provera projekta puta sa aspekta bezbednosti saobraćaja. Sprovodi se u svim fazama projektovanja i tehničke dokumentacije: od planiranja, do početnog upravljanja putem.
Provera bezbednosti saobraćaja
je nezavisna, formalna i sistematska provera elemenata postojećeg puta sa aspekta bezbednosti saobraćaja. Cilj sprovođenja provere je identifikacija svih nebezbednih elemenata puta koji mogu doprineti nastanku ili posledicama saobraćajne nezgode.
Učesnici u reviziji i proveri
Revizija
Naručilac/Klijent
Naručilac revizije je upravljač puta ili investitor infrastrukturnog projekta koji sprovodi nabavku projekata izgradnje novog puta ili projekata rekonstrukcije postojećeg puta.
Stručni tim za reviziju
Stručni tim angažovan od strane Naručioca za izvođenje revizije. Stručni tim treba da budu nezavisan od projektantskog tima. Rukovodilac stručnog tima za reviziju mora da dokaže da je učestvovao u najmanje tri revizije, odnosno provere, u prethodne tri godine u zemlji ili inostranstvu.
Projektant
Lice ili tim angažovan od strane klijenta da izradi projekat puteva. Projektant snosi punu odgovornost za projekat.
Provera
Naručilac/Klijent
Naručilac provere je upravljač javnog puta ili investitor infrastrukturnog objekta za čiju izgradnju je javni put korišćen.
Stručni tim za proveru
Stručni tim angažovan (ili odobren) od strane naručioca za izvođenje provere. Član stručnog tima za proveru ne može da bude lice koje učestvuje u drugom ugovoru sa upravljačem puta na poslovima projektovanja, revizije, proveri, identifikaciji opasnih mesta na državnim deonicama, ili drugom sličnom ugovoru, a koji može da utiče na realizaciju ugovora za reviziju i proveru.
Sticanje licence revizora, proveravača
Uslove za sticanje licence revizora/proveravača možete pogledati klikom na dugme ispod
O nama
AMSS – CMV, Istraživačko razvojni centar teži da, uz respektabilne domaće i međunarodne stručnjake iz svog tima i iz timova partnerskih kompanija i organizacija, kao i uz najsavremeniju opremu, svojim polaznicima pruži najviši nivo obuke.
Konstantno ulaganje u edukaciju stručnjaka i nastavnog osoblja i rad na širenju znanja i iskustva u pogledu najsavremenijih i najuspešnijih metoda iz različitih grana bezbednosti saobraćaja, doprinosi prepoznatljivosti centra na domaćem i međunarodnom nivou.
Istraživačko razvojni centar je primarno opredeljen za rad u oblasti primene alata unapređenja bezbednosti saobraćaja na putevima, uz doslednu primenu evropskog zakonodavstva koje uređuje ovu oblast (EC 96/2008 i EC 1936/2019), uz potpuno uvažavanje naučnih dostignuća i najbolje prakse u ovoj oblasti. Mapiranje rizika na putevima, upravljanje opasnim mestima – „crnim tačkama“, nezavisne ocene doprinosa puta saobraćajnim nezgodama, revizije i provere bezbednosti saobraćaja, i dr., samo su neke od aktivnosti u kojima je Istraživačko razvojni centar postao prepoznatljiv u širim stručnim i naučnim krugovima, u zemlji i inostranstvu.
Najsavremenija oprema
Kada je reč o tehničkoj opremljenosti, AMSS-CMV raspolaže sa prostorijama za obuku koje su opremljene savremenom nastavnom opremom poslednje generacije, čime je uz primenu aktuelnih tehnika u nastavi, osigurana realizacija nastave po poslednjim svetskim standardima.
U našem Centru za obuku proveravača i revizora do sada su uspešno i kvalitetno realizovana:
- 4 programa stručnog OSPOSOBLJAVANJA za polaganje stručnog ispita za PROVERAVAČA,
- 4 programa stručnog OSPOSOBLJAVANJA za polaganje stručnog ispita za REVIZORA,
- 2 programa USAVRŠAVANJA znanja za polaganje ispita provere znanja za PROVERAVAČA,
- 2 programa USAVRŠAVANJA znanja za polaganje ispita provere znanja za PROVERAVAČA.
Zakoni, pravilnici i direktive i ostali dokumenti relevantni za sprovođenje revizije/provere
- Zakon o putevima ("Sl. glasnik RS", br. 41/2018, 95/2018 - dr. zakon i 92/2023 - dr. zakon),
- Zakon o bezbednosti saobraćaja na putevima ("Sl. glasnik RS", br. 41/2009,53/2010, 101/2011, 32/2013 - odluka US, 55/2014, 96/2015 - dr. zakon, 9/2016 -odluka US, 24/2018, 41/2018, 41/2018 - dr. zakon, 87/2018, 23/2019, 128/2020 -dr. zakon i 76/2023),
- Zakon o planiranju i izgradnji ('Sl. glasnik RS', br. 72/2009, 81/2009 - ispr., 64/2010 - odluka US, 24/2011, 121/2012, 42/2013 - odluka US, 50/2013 - odluka US, 98/2013 - odluka US, 132/2014, 145/2014, 83/2018, 31/2019, 37/2019 - dr. zakon, 9/2020, 52/2021 i 62/2023)
- Pravilnik o saobraćajnoj signalizaciji ("Sl. glasnik RS", br. 85/2017, 14/2021 i 21/2024)
- Pravilnik o uslovima koje sa aspekta bezbednosti saobraćaja moraju da ispunjavaju putni objekti i drugi elementi javnog puta („Sl. glasnik RS“, broj 50/11),
- Pravilnik o sadržini izveštaja o saobraćajnim nezgodama („Sl. glasnik RS“, broj 34/19),
- Pravilnik o sadržini i formi izveštaja o izvršenoj kontroli i oceni stanja javnih puteva („Sl. glasnik RS“, broj 34/19),
- Pravilnik o sadržini i načinu sprovođenja nezavisne ocene doprinosa javnog puta nastanku, odnosno posledicama saobraćajne nezgode (,,Sl. glasnik RS”, broj 46/19),
- Pravilnik o minimalnim bezbednosnim zahtevima koje tunel na javnom putu mora da ispunjava sa gledišta bezbednosti saobraćaja (,,Sl. glasnik RS”, broj 51/19),
- Pravilnik o načinu upravljanja tunelom (,,Sl. glasnik RS”, broj 68/19),
- Pravilnik o načinu označavanja i evidenciji javnih puteva (,,Sl. glasnik RS”, broj 65/19),
- Pravilnik o načinu sprovođenja revizije i provere i sastavu stručnog tima za sprovođenje revizije i provere (,,Sl. glasnik RS”, broj 52/19),
- Pravilnik o programu stručnog osposobljavanja i usavršavanja znanja, načinu polaganja stručnog ispita i ispita za proveru znanja i sadržini i izgledu licence za revizora, odnosno proveravača ("Sl. glasnik RS", br. 71/2019 i 19/2021)
- Pravilnik o proceni uticaja puta na bezbednost saobraćaja (,,Sl. glasnik RS”, broj 63/19),
- Pravilnik o načinu utvrđivanja deonica najvećeg rizika i identifikacije i rangiranja opasnih mesta, sastavu stručnog tima za mapiranje rizika i uslovima za članove tog tima (,, glasnik RS”, broj 68/19),
- Pravilnik o tehničkim sredstvima za usporavanje saobraćaja na putu („Sl. glasnik RS“, br. 9/2014),
- Pravilnik o radovima na rehabilitaciji javnog puta (,,Sl. glasnik RS”, broj 23/19),
- Pravilnik o vrsti radova i načinu izvođenja radova na urgentnom održavanju javnog puta (,,Sl. glasnik RS”, broj 75/19),
- Pravilnik o radovima na redovnom održavanju javnih puteva („Službeni glasnik RS“, broj 15/20),
- Pravilnik o sadržini i obimu prethodnih radova, prethodne studije opravdanosti i studije opravdanosti („Sl. glasnik RS“, br. 1/2012),
- Pravilnik o načinu regulisanja saobraćaja u zoni radova („Sl. glasnik RS“, broj 134/14),
- Pravilnik o radu saveta za koordinaciju poslova bezbednosti saobraćaja na putevima („Sl. glasnik RS“, broj 8/20).
- Uredba o kriterijumima za kategorizaciju javnih puteva ("Sl. glasnik RS",br. 38/2019 i 97/2023),
- Uredba o kategorizaciji državnih puteva ("Sl. glasnik RS", br. 87/2023 i 24/2024)
Propisi na području revizije i provere BS:
- Direktiva 2008/96/EZ Evropskog parlamenta i Saveta od 19. novembra 2008. o upravljanju bezbednošću putne infrastrukture
- Direktiva (EU) 2019/1936 Evropskog parlamenta i Saveta od 23. oktobra 2019. o izmeni Direktive 2008/96/EZ o upravljanju bezbednošću putne infrastrukture
- Direktiva 2004/54/EZ Evropskog parlamenta i Saveta od 29. aprila 2004. o minimalnim bezbednosnim zahtevima za tunele na Transevropskoj putnoj mreži
- Uredba (EU) br. 1315/2013 Evropskog parlamenta i Saveta od 11. decembra 2013. o smernicama Unije za razvoj transevropske transportne mreže i stavljanje van snage Odluke br. 661/2010/EU
sa izmenama:
- Delegirana Uredba Komisije (EU) br. 473/2014 od 17. januara 2014.
- Delegirana Uredba Komisije (EU) 2016/758 od 4. februara 2016.
- Delegirana Uredba Komisije (EU) 2017/849 od 7. decembra 2016.
- Delegirana Uredba Komisije (EU) 2019/254 od 9. novembra 2018
Propisi na području projektovanja puteva:
- Direktiva Saveta 96/53/EZ od 25. jula 1996. o utvrđivanju najvećih dozvoljenih dimenzija u unutrašnjem i međunarodnom saobraćaju i najveće dozvoljene mase u međunarodnom prevozu za određena drumska vozila koja saobraćaju unutar Zajednice
- Direktiva 2002/7/EZ Evropskog parlamenta i Saveta od 18. februara 2002. o izmeni Direktive Saveta 96/53/EZ od 25. jula 1996. o utvrđivanju najvećih dozvoljenih dimenzija u unutrašnjem i međunarodnom saobraćaju i najveće dozvoljene mase u međunarodnom prevozu za određena drumska vozila koja saobraćaju unutar Zajednice
Priručnik za revizore i proverivače bezbednosti saobraćaja na putevima
Lokacija i kontakt
AMSS – Centar za motorna vozila
Istraživačko razvojni centar
Obuka se sprovodi na sledećoj adresi:
Železnička 89v, Surčin, Beograd
Telefoni:
065 987 88 02
065 987 88 25
Email: irc@cmv.rs