Opšti uslovi poslovanjaKontaktMapa sajta English

Odeljenje za vozila: 011/ 2768-755, 2761-443, 2764-241;

Direkcija:011/2750-471, 2750-982;

Radar za snimanje podzemnih poprečnih profila puta

Inženjeri AMSS CMV razvili najnovije radarsko-laserske sisteme i dodatno unapredili mogućnosti specijalnog vozila za snimanje puteva

SURVEYING THE UNDERGROUND WITH GPR (Ground Penetrating Radar)

 

Radar

Electric metod of surveying the underground and properties of different materials

Cevi

Cevi slika

Cevi3

 

 

Detaljnom analizom slojeva ispod kolovoza i meteoparametara moguće je bitno unapređenje bezbednosti saobraćaja na putevima

 

Prvi sistem, GPR – Ground penetrating radar ili GEORADAR, omogućava snimanje ispod nivoa zemlje. Sastoji se od tri radarske antene koje rade na principu elektromagnetnih talasa i u svakoj se nalaze odašiljač i prijemnik. Obradom povratnog signala dobija se radagram odnosno skener ili slika, čijim tumačenjem se određuje debljina površinskog sloja asfalta, eventualni objekti ispod površine, deformacije terena, a mogu da se lociraju kablovi, cevi i sl.
Drugi sistem omogućava precizno određivanje stanja kolovoza i meteoparametara. Laser koji je postavljen na zadnji deo vozila može da odredi da li je kolovoz suv, vlažan, mokar, prekriven vodom, ledom ili snegom. On ima mogućnost da detektuje eventualne kristale leda i predvidi trenutak u kojem oni mogu da pređu u poledicu, odnosno led i na taj način bitno utiču na kretanje vozila.

Takođe, moguće je odrediti debljinu snega i leda kao i koeficijent prijanjanja između pneumatika i podloge. Senzor koji radi na principu infracrvenog zračenja i postavljen je na prednjem delu vozila određuje temperaturu kolovoza i vazduha, vlažnost, kao i tzv. temperaturu tačke rose. Putem temperature tačke rose može se unapred predvideti kada će se vodena para pretvoriti u vodu, odnosno led na kolovozu što je od izuzetnog značaja za bezbednu vožnju.

Novi sistemi primenjeni na specijalnom AMSS vozilu omogućiće ubuduće mnogo detaljniju sliku svih parametara koji mogu bitno da utiču na mapiranje rizika i preduzimanje svih neophodnih mera kako bi putevi bili bezbedniji.