Opšti uslovi poslovanjaKontaktMapa sajta English

Odeljenje za vozila: 011/ 2768-755, 2761-443, 2764-241;

Direkcija:011/2750-471, 2750-982;

EuroRAP

Kontakt

Direktor Milan Božić dipl.ing.

065/987-10-60

Nikola Galović dipl.ing.

065/987-16-76

Eurorap

ispitivanje i ocenjivanje kvaliteta puta.

    Novi radarski sistemi na AMSS vozilu za snimanje puteva      
    PETAK, 11 OKTOBAR 2013 19:34

    Inženjeri AMSS Centra za motorna vozila konstruisali su nove uređaje koji će omogućiti da specijalno AMSS vozilo za snimanje puteva ima mnogo širu i kvalitetniju primenu. Do sada je ovim vozilom snimljeno preko 3000 kilometara puteva po Srbiji, ali i više hiljada kilometara puteva po Holandiji, Ukrajini, Rusiji, Moldaviji i Sloveniji.

    Na osnovu toga donete se inženjerske mere koje omogućavaju unapređenje bezbednosti saobraćaja. Naime, putevi su, uz vozilo i vozača, jedan od tri osnovna elementa koja utiču na bezbednost saobraćaja. Do sada je po međunarodnom programu ocenjivanja puteva – iRAP, sniman put i njegova okolina, a sa novom opremom i novim radarsko-laserskim sistemima AMSS CMV vozilo  će detektovati i snimiti sve ono što se nalazi iznad i ispod nivoa asfalta.

Inženjeri AMSS CMV razvili najnovije radarsko-laserske sisteme i dodatno unapredili mogućnosti specijalnog vozila za snimanje puteva

SURVEYING THE UNDERGROUND WITH GPR (Ground Penetrating Radar)

 

Radar

Electric metod of surveying the underground and properties of different materials

Cevi

Cevi slika

Cevi3

 

 

Detaljnom analizom slojeva ispod kolovoza i meteoparametara moguće je bitno unapređenje bezbednosti saobraćaja na putevima

 

Prvi sistem, GPR – Ground penetrating radar ili GEORADAR, omogućava snimanje ispod nivoa zemlje. Sastoji se od tri radarske antene koje rade na principu elektromagnetnih talasa i u svakoj se nalaze odašiljač i prijemnik. Obradom povratnog signala dobija se radagram odnosno skener ili slika, čijim tumačenjem se određuje debljina površinskog sloja asfalta, eventualni objekti ispod površine, deformacije terena, a mogu da se lociraju kablovi, cevi i sl.
Drugi sistem omogućava precizno određivanje stanja kolovoza i meteoparametara. Laser koji je postavljen na zadnji deo vozila može da odredi da li je kolovoz suv, vlažan, mokar, prekriven vodom, ledom ili snegom. On ima mogućnost da detektuje eventualne kristale leda i predvidi trenutak u kojem oni mogu da pređu u poledicu, odnosno led i na taj način bitno utiču na kretanje vozila.

Takođe, moguće je odrediti debljinu snega i leda kao i koeficijent prijanjanja između pneumatika i podloge. Senzor koji radi na principu infracrvenog zračenja i postavljen je na prednjem delu vozila određuje temperaturu kolovoza i vazduha, vlažnost, kao i tzv. temperaturu tačke rose. Putem temperature tačke rose može se unapred predvideti kada će se vodena para pretvoriti u vodu, odnosno led na kolovozu što je od izuzetnog značaja za bezbednu vožnju.

Novi sistemi primenjeni na specijalnom AMSS vozilu omogućiće ubuduće mnogo detaljniju sliku svih parametara koji mogu bitno da utiču na mapiranje rizika i preduzimanje svih neophodnih mera kako bi putevi bili bezbedniji. 


European Road Assessment Programme (EuroRAP) is a non-profit road safety organisation which aims to reduce death and serious injury on Europe's roads. The programme is run by the European Road Assessment Association an international not-for profit association registered in Belgium, with its main offices are in Basingstoke and London, UK.

EuroRAP is a sister programme to EuroNCAP, the European New Car Assessment Programme.

In partnership with national motoring organisations and local authorities, EuroRAP assesses roads in Europe to show how well the road would protect life in the event of an accident.

Medjunarodni program ocenjivanja puteva (iRAP) je neprofitna organizacija, posvećena spašavanju ljudskih života uz pomoć bezbednijih puteva.

Predmet iRAP-a su putevi visokog rizika, sa velikim brojem poginulih i teško povredjenih. iRAP vrši snimanje takvih puteva da bi se utvrdilo gde mogu da se primene pristupačni programi bezbednosnih inženjerskih mera da bi se smanjio veliki broj poginulih i teško povredjenih.

Inicijativa se zasniva na jakom partnerstvu ključnih lokalnih aktera i medjunarodnih eksperata, koji ulažu zajedničke napore da učine puteve bezbednim.

iRAP ima za cilj da:

  • kreira i daje prioritet velikim, pristupačnim programima bezbednosnih inženjerskih kontra-mera kojima se ostvaruje velika korist, uz pomoć metodologije dosledne na globalnom nivou;

  • funkcioniše u ekonomski opravdanim okvirima, sa mogućnošću projektnog upravljanja u cilju postizanja ekonomski značajnih smanjenja troškova poginulih i trajno onesposobljenih lica;

  • obezbedi metodologiju i procedure za primenu praćenja učinka kako bi agencije koje obezbedjuju finansijska sredstva bile u mogućnosti da prate ishod i rezultate i omoguće stalno globalno unapredjenje bezbednosnih performansi;

  • obezbedi obuku, tehnologiju i alate za izveštavanje, za potrebe uspostavljanja i održanja nacionalnih, regionalnih i lokalnih kapaciteta;

  • razmenjuje iskustva i znanja u pogledu efektivnih globalnih programa bezbednosti saobraćaja na putevima;

text

Za više informacija možete da posetite veb sajt www.irap.net

Auto-moto savez Srbije (AMSS) je u 2008. godini realizovao projekat snimanja 3.000 km puteva u Srbiji, u okviru programa iRAP Srbija i u saradnji sa Javnim preduzećem „Putevi Srbije“, Ministarstvom unutrašnjih poslova Republike Srbije, Ministarstvom za infrastrukturu Republike Srbije, Saobraćajnim fakultetom Univerziteta u Beogradu i Svetskom bankom.

Rezultat tog projekta je izveštaj „iRAP Srbija“, koji sadrži informacije o tome koliko su snimljeni putevi bezbedni za najranjivije kategorije učesnika u saobraćaju, kao i preporučene inženjerske mere koje treba primeniti na tim putevima, kako bi se unapredila njihova bezbednost i smanjio broj poginulih i teško povređenih na njima.

Detaljan izveštaj/rezultate snimanja i ocenjivanja puteva u Srbiji, na srpskom jeziku mozete preuzetina ovom mestu (pdf,10002kb)

Brošuru pod nazivom „Posvećeni spašavanju života/Dedicated to Saving Lives“, takodje na srpskom jeziku, mozete preuzeti na ovom mestu (pdf,5886kb)

 

Linkovi